Thuiszorg/wijkverpleging

Hebt u thuiszorg nodig?
Als u ouder wordt kunt u behoefte krijgen aan ondersteuning. Ook als u zelfstandig woont in uw eigen woning, komen de medewerkers van Thuiszorg Het Laar bij u thuis als u zorg nodig heeft.

Hoe regelt u thuiszorg van Het Laar?
Wilt u gebruik maken van Thuiszorg van Het Laar? Neem dan contact op met onze wijkverpleegkundigen via 013-4657700. We maken een afspraak voor een huisbezoek en bespreken samen met u en eventueel uw partner, familielid of mantelzorger de mogelijkheden van ondersteuning. Aan de hand hiervan wordt bepaald welke zorg nodig is en stellen we samen met u een zorgplan op. Hierin is vastgelegd welke zorg u krijgt en op welke dagen. Er wordt rekening gehouden met wat u zelf en/of uw naasten kunnen.

Waar levert Het Laar thuiszorg?
Het Laar levert thuiszorg/wijkverpleging in de eigen huurappartementen en in Goirle en Riel. In de wijken van Tilburg met de postcodegebieden  5012, 5013, 5014, 5015, 5021, 5022, 5025, 5026, 5032, 5037, 5038, 5041, 5042, 5043, 5044, 5051, 5052 en 5053 zijn we actief.

Hoe is de thuiszorg van Het Laar verzekerd?
De thuiszorg bestaat uit persoonlijke verzorging en verpleging en de levering valt onder de Zorgverzekeringswet (Zvw). Het Laar maakte voor het leveren van thuiszorg/wijkverpleging in 2021 afspraken met de zorgverzekeraars ASR, Caresq, CZ, DSW, ENO, Menzis, ONVZ, VGZ,  Zilveren Kruis en Zorg en Zekerheid. Indien u bij een van deze zorgverzekeraars bent verzekerd, dan bent u voor de thuiszorg geen eigen bijdrage verschuldigd. Ook het wettelijk verplicht eigen risico geldt niet voor deze zorg.

Mocht u aangesloten zijn bij een andere, niet genoemde zorgverzekeraar, dan adviseren wij u contact op te nemen met deze verzekeraar en te informeren naar de mogelijke kosten. Staat in de opsomming van verzekeraars uw verzekeraar er niet bij, kijk dan op uw polis onder welke verzekeraar uw zorgverzekering valt. Heeft u daarna nog vragen of wilt u zeker weten of Het Laar met uw zorgverzekeraar een overeenkomst heeft voor 2021, neem dan contact op met het Servicebureau van Het Laar.

We willen u er op attenderen dat de beschikbaarheid per verzekeraar voor nieuw aangemelde cliënten door het jaar heen kan wijzigen. Cliënten die al thuiszorg ontvangen, blijven de thuiszorg ontvangen. Recente informatie is altijd telefonisch in te winnen bij het Servicebureau van Het Laar. Uw zorgverzekeraar kan u informeren over de andere zorgaanbieders die in uw wijk actief zijn.

Thuiszorg Het Laar levert ook overbruggingszorg
Het Laar levert ook thuiszorg aan Tilburgers die met een verblijfsindicatie van het Centrum Indicatiestelling Zorg (CIZ) op de wachtlijst voor een verzorgingshuis- of intensieve zorgappartement van Het Laar staan. Deze zorg wordt ook wel overbruggingszorg genoemd. Voor deze zorgvorm betaalt u een eigen bijdrage. Het CAK berekent de hoogte van uw eigen bijdrage. Raadpleeg voor meer informatie www.hetcak.nl.

Het Laar biedt u meer dan zorg. Zodat ook uw eigen woning uw comfortabele thuis kan blijven. Bijna alle zorg- en comfortdiensten die ten dienste staan van de bewoners van Het Laar, staan ook in uw eigen huis ter beschikking. Vraag ernaar bij het Servicebureau.

Wat zijn de ervaringen met thuiszorg van Het Laar?
Graag willen we het waarderen van Het Laar op ZorgkaartNederland bevorderen. Want steeds vaker oriënteren mensen zich online om te kiezen welke zorg bij hen past. Die reviews worden steeds belangrijker. Ze helpen u om een betere keuze te maken. Tevens helpt dat Het Laar om de zorg- en dienstverlening te verbeteren. U vindt alle waarderingen over Het Laar op de site van ZorgkaartNederland, en kunt daar ook uw waardering achterlaten.